تاثیر مصرف آبمیوه تهیه شده با دستگاه آبمیوه گیری صنعتی و خانگی

بیایید نگاهی به چیزهایی که برای سلامتی تان مفید است، بیاندازیم، بهتر است با آبمیوه ها شروع کنیم. یک آبمیوه تازه از میوه ها و سبزیجات این امکان را به بدن شما می دهد که ویتامین ها و مواد مغذی را که از مواد غذایی پخته شده با زحمت دریافت می کنید به راحتی دریافت کنید. لازم به ذکر است که این نوشیدنی ها باید از مواد خوشمزه و تازه ساخته شده باشند.وقتی شما یک آبمیوه خانگی یا دست ساز را میل می کنید در عین اینکه مواد سالمی را مصرف می کنید می توانید در هزینه های خود نیز صرفه جویی کنید. البته برخی از کافه تریاها نیز که از دستگاه های آبمیوه گیر صنعتی باکیفیت استفاده می کنند نیز می توانند این امکان را برای شما فراهم آورند. حال بیایید برخی از فواید یک آبمیوه که با آبمیوه گیر صنعتی یا خانگی اما با استفاده از مواد کاملا طبیعی درست شده را با هم مرور کنیم.

آبمیوه ها سریع تر جذب بدن می شوند

اگر شما بک بشقاب سبزیجات خرد شده برای جذب سریع و هضم راحت می خورید ما یک پیشنهاد بهتر داریم. آبمیوها در عین اینکه ارزش غذایی زیادی دارند زودتر و بهتر نیز جذب بدن می شوند. بشقاب های کوچک سبزیجات همان تاثیری را داند که بطری های آمیوه دارند منتها آبمیوه ها سریع تر جذب بدن می شوند.

آبمیوه ها حجم بالایی از مواد مغذی را با خود دارند.

شما وقتی یک میوه را داخل دستگاه آبمیوه گیری می اندازید و آن ها را آب می گیرید مثل این است که 2-3 عدد میوه را داخل یک لیوان فشرده می کنید. این آبمیوه در تایم کمتری خورده می شود اما تاثیرات غذایی بیشتری به صورت فشرده دارد. در واقع شما با خوردن یک لیوان آب میوه به اندازه ی چند عدد میوه ی کامل مواد مغذی به بدنتان رسانده اید.

مناسب برای تناسب اندام

آبمیوه ها به علت کالری کمی که دارند در کم کردن وزنتان به شما کمک می کنند. اگر به دنبال کم کردن وزن هستید و مدام به فکر غذاهایی می باشید که کالری کمتری داشته باشند آبمیوه ها بهترین انتخاب هستند. آبمیوه ها با مواد مغذی که دارند گرسنگی تان را تا حدی برطرف می کنند و از طرفی شما را چاق نمی کنند.

افزایش انرژی بدن

وقتی آب میوه و سبزیجات را می گیرید، در واقع بخش اصلی و مغذی میوه و سبزی را که در خود تمام ویتامین‌‌ها و مواد معدنی موجود در میوه را دارد از آن استخراج می کنید. با نوشیدن آب میوه و سبزیجات تمام این ویتامین‌‌ها و مواد مفید به صورت مستقیم وارد بدن شما می شوند و سریع تر وارد چرخه گوارش می شوند.

درمان بی‌خوابی

نوشیدن آب برخی میوه‌ها و سبزیجات می تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید. میوه هایی مانند توت ها، کیوی و پرتقال در خود ملاتونین (هرمونی مؤثر در خوابیدن بدن) هستند. تحقیقی که در دانشگاه لوییزیانا انجام گرفته نشان می دهد بزرگسالانی که در طول روز دو وعدهء ۲۵۰ میلی لیتری آب توت ترش می نوشند، به طور متوسط در شب نود دقیقه بیشتر از سایر افراد می خوابند.

افزایش تمرکز

نوشیدن آب میوه ها و سبزیجات سبز شما را هشیارتر و باانرژی تر می کند و اینگونه در تمرکز بهتر به شما کمک می کند. اگر به جای قهوه یا نوشابه های انرژی زا آبمیوه بنوشید، دیگر لازم نیست نگران افت قند خون در ساعات میانی روز باشید.

عمر طولانی

نوشیدن آب میوه و سبزیجات به طور منظم، برای حفظ سلامتی ضروری است. میوه ها و سبزیجات داروهای طبیعی هستند که مصرف منظم آنها فشار خون شما را در حد طبیعی نگه می دارد، قند خون شما را تنظیم می کند و حتی از ابتلا به سرطان پیشگیری می کند.

سم زدایی

اگر در اثر خوردن غذاهای آماده دچار علائم مسمویت شده باشید، آب میوه و سبزیجات می تواند آن را برطرف کند. استفاده از این نوشیدنی های طبیعی بهترین شیوه برای خروج مواد سمی از بدن شما ست. آبمیوه در دستگاه های مختلف بدن شما جاری می شود و با رساندن مواد غذایی حیاتی به انها، باعث می شود دوباره حالتان خوب شود.

مبارزه با آب زدایی

اگر بدن شما آب زیادی را دفع می کند باید روزانه میزان بیشتری آب بنوشید و به یاد داشتن نوشیدن منظم آب در طول روز خود می تواند به یکی از کارهای روزانه تان تبدیل شود. اگر به طور منظم آب میوه و سبزیجات آبدار بنوشید، می توانید از بودن آب کافی در سیستم بدن خود مطمئن باشید.

کمک به دستگاه گوارش

اگر از مشکلات مربوط به سوء هاضمه رنج می برید، نوشیدن آب میوه و سبزیجات می تواند راه حل مناسبی برای مشکل شما باشد. میوه ها و سبزیجات حاوی آب و فیبر فراوانی هستند که در قسمت های مختلف دستگاه گوارشی می توانند به اعضای بدن کمک شایانی در تسهیل عمل هضم غذا و دفع مواد زاید کنند.

مضرات و دردسرهای مصرف نابه جا

مصرف آبمیوه به تنهایی خوب نیست. بدن شما درصورتی که مواد مغذی به خصوص مواد قندی دارای گلوکز را دریافت نکند مجبور خواهد بود از قند موجود در آبمیوه که همان فروکتوز است استفاده کند. این در حالی است که این روند نباید زیاد ادامه پیدا کند چرا که سوخت اولیه ی مغز گلوکز است. سطح پایین گلوکز باعث حالت تهوع، سرگیجه و عوارض اینچنینی می شود.پس از سه روز که بدن شما پروتئین و دیگر مواد ملزم خود را دریافت نکند شروع به شکستن بافت ماهیچه ای بدن می کند تا این کمبود جبران شود. به این صورت به بافت ماهیچه ای شما که مدت زیادی هم طول می کشد تا تشکیل شوند آسیب می رسد.به علاوه آبمیوه ها برعکس میوه ها فیبر زیادی ندارند بنابراین نمی توانند جایگزین میوه ها شوند. به همین علت است که پس از مدتی مصرف آبمیوه و در صورتی که میوه ی کافی مصرف نمی کنید بدن شما با فقدان مقادیر کافی فیبر رو به رو شده و مشکلاتی نظیر یبوست به وجود می آورد.