دستورالعمل ۵ اسموتی جهت افزایش وزن

اسموتی ها در افزایش وزن یک انقلاب به پا کردند. این مخلوط با پروتئین فراوان یک شیک

دستورالعمل ۵ اسموتی جهت افزایش وزن

 

اسموتی ها در افزایش وزن یک انقلاب به پا کردند. این مخلوط با پروتئین فراوان یک شیک پروتئین نامیده می شود. این نوشیدنی ها یک راه سریع و آسان برای افزایش عضلات هستند.

درحالی که اکثر مردم با پودر پروتئین تجاری سعی می کنند حجم عضلات خود را افزایش دهند. با این نوشیدنی ها می توانید امیدوار باشید به وزن مورد دلخواه تان برسید اما برای اولین بار اجازه بدهید چیزهای که باعث عدم جذب پروتئین می شود کمی توضیح دهیم.

 

پروتئین چه می کند؟

 

پروتئین عنصر بدن سازی است که در شکل گیری ماهیچه ها، استخوان هاف پوست و سایر بافت های حیاتی نقش کلیدی دارد. خوردن یک رژیم غذایی حاوی این مواد مغذی باعث می شود که بدن شما تحلیل نرود.

اسموتی به سادگی یک نوشیدنی غنی از پروتئین است. درحالی که نمی توان آن را جایگزین یک وعده ی غذایی نمود مطمئنا با آن می توان میزان پروتئین مصرفی روزانه تان را افزایش دهید. اسموتی ها بین ورزشکاران و بدنسازان بسیار محبوب هستند. اسموتی ها علاوه بر افزایش قدرت، در یک ماراتون شدید سلولهای عضلانی آسیب دیده را سریعا ترمیم می کنند.

 

 

اسموتی های پروتئین

 

یکی از گسترده ترین نوع مکمل های غذایی که تا حدودی غیر طبیعی هستند. پروتئین هایی که در این چرخه قرار دارند، بدن ما را به کمال می رسانند و ماهیچه های ما را تغذیه می کنند. این شیک ها هیچ خطری برای بدن ندارند و با مصرف آنها استروئیدهای آنابولیک ایجاد نمی گردد. البته این را در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر چیزی ایجاد یک مسمومیت در بدن می کند. البته افزایش پروتدین می تواند باعث افزایش کار بدن شود.

 

از دیگر ویژگی های پروتئین ها این است که بدن شما را حجیم می کند و مایعات بدن شما را حفظ می کند. وقتی از این اسموتی ها استفاده می کنید سلامت بدن شما حفظ می شود، اگر مصرف بیش از حد پروتئین باعث افزایش حجم عضلات شما شده است، لازم نیست عضلات خودتان را از بین ببرید، کافیست مصرف پروتئین را متعادل یا متوقف کنید.

 

چطور می توانیم با اسموتی های خانگی وزن خود را افزایش دهیم؟

 

اکنون می دانیم که شیک پروتئین یک معجون جادویی نیست و فقط حاوی مقادیر زیادی پروتئین، کربوهیدرات و چربی هاست، می توانیم این شیک را در خانه تهیه کنیم.

اولین چیزی که باید بدانید این است که چه غذاهایی بیشتر حاوی پروتئین هستند و واضح است که پایه ی این مواد پنیر، شیر و شیرسوا است.

یکی از بهترین مواد برای پایه ی این نوع نوشیدنی ها سفیده تخم مرغ است، اما مراقب باشید که آن را به صورت خام استفاده کنید زیرا بدن پروتئین آن را جذب نخواهد کرد. سایر مواد کلیدی موجود در شیک پروتئین خانگی ما موزف پنیر تازه، ماست، آجیل، غلات، توت فرنگی، قند یا عسل می باشد. به سادگی این مواد را با شیر ترکیب و با مخلوط کن مخلوط کنید.

 

دستورالعمل اسموتی هایی که باعث افزایش وزن می شوند

 

اسموتی موز

 

 

برکسی پوشیده نیست که موزها پراز مواد معدنی و ویتامین ها هستند. آنچه که شاید کسی نمی داند این است که موز منبع خوبی از پروتئین گیاهی است. یک موز متوسط دارای حدود ۲ گرم پروتئین است. که می تواند حدود ۳% از پروتئین روزانه را تامین کند.

 

مواد لازم:

 

  • دو یا سه عدد موز
  • کمی شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری عسل
  • کمی دارچین

 

دستور تهیه :

موز را به چند قطعه تقسیم کنید، و به همراه شیر، دارچین و عسل در مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس آن را داخل لیوان ریخته و سرد بنوشید.

 

اسموتی سیب

 

 

مقدار پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم سیب ۳۰ گرم است. این پروتئین ها در بدن ما تولید پروتئین جدید می کنند. همچنین مسئول ایجاد بافت ها، مانند توده عضلانی و تنظیم مایعات بدن می شوند.

 

مواد لازم:

  • یک عدد سیب
  • ماست طبیعی
  • یک قاشق غذاخوری عسل خالص
  • تعدادی بادام خرد شده و خام
  • شیر
  • دارچین

 

طرز تهیه:

سیب را به خوبی بشویید و آن را قطعه قطعه کنید، تمام مواد تشکیل دهنده را داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی مخلوط کنید تا برای سرو کردن آماده شوند و آن را به صورت سرد بنوشید.

 

اسموتی توت فرنگی

 

 

توت فرنگی غنی از پروتئین است که تقریبا ۰٫۸ در هر ۱۰۰ گرم است. علاوه براین عصاره های توت فرنگی یک نوع پروتئین به نام Nrf2 را در بدن فعال می کنند، که به علت افزایش آنتی اکسیدان ها و سایر فعالیت های محافظتی برای بدن مفید هستند.

این اسموتی پروتئین همچنین باعث کاهش میزان چربی خون و کلسترول خون می شود که با مشکلات قلبی عروقی مرتبط است.

 

مواد لازم:

  • یک فنجان توت فرنگی
  • نصف فنجان بلغور جو دوسر
  • ماست طبیعی
  • کمی شیر
  • یک چهارم فنجان دانه کتان

 

طرز تهیه:

توت فرنگی ها را به خوبی بشوید و از وسط برش بزنید، همه ی مواد را در مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط کنید و سپس بنوشید.

 

اسموتی تخم مرغ

 

 

 

تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین برای ورزشکاران پس از انجام یک ورزش معمولی است. هضم آن آسان است. سفیده ی تخم مرغ حاوی ۱۷ کالری و ۷ گرم پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالاست.

 

مواد لازم:

  • سفیده تخم مرغ ۳ عدد
  • کمی شیر
  • تعدادی جو
  • یک عدد موز

طرز تهیه:

سفیده ی تخم مرغ را از زده ها جدا کنید. موز را قطعه قطعه کنید و به همراه دیگر مواد در مخلوط کن بریزید و به خوبی مخلوط کنید. مواد را داخل لوان بریزید و میل کنید.

 

 

اسموتی شیر به همراه جو دوسر

 

 

مقدار پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم جو ۱۱٫۷۲ گرم است. علاوه بر پروتئین ها، جو دارای چربی غیراشباع هستند که در تمرینهای ورزشی ارزش زیادی دارند.

 

مواد لازم:

  • ۶۰ گرم بلغور جو دوسر
  • ۱۵ گرم گندم
  • کمی شیر
  • یک قاشق غذاخوری عسل

 

طرز تهیه:

تمام مواد را به همراه شیر و عسل داخل مخلوط کن بریزید و به خوبی مخلوط کنید و در نهایت مخلوط به دست آمده را در لیوان بریزید و میل کنید.

 

برخی افراد در اسموتی از پروتئین های تجاری استفاده می کنند. می توانید با استفاده از تجویز پزشک پروتئین مربوطه را به هریک از اسموتی های خود اضافه کنید. البته اسموتی ها محدود به موارد ذکر شده در بالا نمی باشند و می توانید با استفاده از آب میوه ها یا مخلوط میوه ها نیز اسموتی تهیه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما