چطور آبمیوه ها را به صورت روزانه مصرف کنیم؟

اغلب شما آب میوه و سبزیجات را تعیین می کنید. این چطور ممکن است؟! مثلا 6 عدد توت سیاه به اندازه ی یک سیب آبمیوه تولید نکند، اما وقتی آنها را داخل آبمیوه گیری می ریزید نتیجه مشابه خواهد بود و گاهی شاید خیلی بیشتر!برای دانستن این مساله نیاز به داشتن علم دقیق نیست. برای شروع قطعاتی از میوه ها را داخل دستگاه آبمیوه گیری بیندازید و ببینید چقدر آبمیوه به شما خواهد داد. در طول روز میزان مصرف آبمیوه خود را بسنجید. اگر میوه ها و سبزیجات را با یکدیگر داخل دستگاه آبمیوه گیری می اندازید میزان آبمیوه آن را اندازه گیری کنید. ما توصیه می کنیم در طول روز 500 الی 600 میلی لیتر آبمیوه مصرف کنید.به عنوان مثال اگر قصد دارید آبمیوه ای که شامل 5 قطعه از یک میوه است به همراه 4 قطعه از یک سبزیجات در کنار هم به صورت میکس شده استفاده کنید، یا اینکه می توانید تنها یک آبمیوه را به صورت 100 درصد خالص استفاده نمایید و باقی مانده ی میزان آبمیوه ی مورد نیاز بدنتان در طول روز با سبزیجات تکمیل نمایید.

سبزیجات شیرین

سبزیجات ریشه ای مانند هویج، چغندر، سیب زمینی شیرین و سایر سبزیجات نشاسته ای می توانند طعم شیرین طبیعی خود را به آبمیوه اضافه کنند در حالیکه برای شیرین کردن تنها از همان سبزی استفاده می کنید. مرکباتی مانند لیمو، لیمو ترش، گریپ فروت درصد قند بسیار کمی دارند و می توانید برای شیرین کردن آنها از سبزیجاتی که ذکر شد به صورت میکس استفاده کنید.

سبزیجات

هر روز رنگین کمانی از سبزیجات و آبمیوه ها

توصیه ما برای کسانی که می خواهند روزانه آبمیوه مصرف کنند این است که 50 درصد آبمیوه را از آب سبزیجات استفاده کنید تا اطمینان کنید که قند لازم برای شما تامین می گردد، البته قند همراه با شکر و کربوهیدرات بالاتر است.

در برنامه ی رژیم آبمیوه های که تیم گروه صنعتی هلال به شما توصیه می کنند این است که همواره آبمیوه هایی که دارای دو سه رنگ هستند با هم استفاده کنید، مثلا یک آبمیوه رنگی را با یک آبمیوه سبز رنگ با هم استفاده کنید. این توصیه باعث جذب طیف گسترده ای از رنگ ها در طول روز برای اطمینان از جذب کافی بسیاری از مواد مغذیف آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی می شودف چرا که هر رنگ نشان دهنده خانواده ای از مواد مغذی است. یکی دیگر از قوانین طلایی برای یک برنامه ی غذایی سالم استفاده از آرایه ای از رنگ ها در هر روز است به طوری که آبمیوه هایی که دوست دارید را به صورت رنگین کمان در کنار هم قرار دهید و مصرف نماید.

هریک از میوه های رنگی دارای طیفی از ویتامین های طبیعی هستند که به ما کمک می کنند تا از ابتلا به نوعی از بیماری جلوگیری کنیم. البته برخی از آبمیوه ها در رژیم های غذایی برای افزایش وزن یا کاهش وزن کاربرد دارند.

بیایید نگاهی دیگر به آبمیوه ها بیاندازیم، وقتی به یک تریا یا کافه مراجعه می کنید طیفی از آبمیوه ها در منو رودر روی شما قرار دارد. چطور انتخاب می کنید؟ برخی از روی رنگ آبمیوه و برخی از روی طعم و مزه ی آن ، برخی افراد به خواص آبمیوه های طبیعی فکر می کنند و برخی برای رفع گرما از آن استفاده می کنند در هر صورت در فصل گرمای تابستان یکی از بهترین نوشیدنی ها که می تواند گرما را برای بدن ما قابل تحمل کند، استفاده از آبمیوه است

Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on linkedin
LinkedIn
Share on facebook
Facebook
Share on email
Email

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =