• خانه
  • آبمیوه گیری
  • چطور با دانه های مغذی و یک عصاره گیر یک نوشیدنی شیرین و سرد درست کنیم

چطور با دانه های مغذی و یک عصاره گیر یک نوشیدنی شیرین و سرد درست کنیم

امروزه مصرف میوه های شیرین به جای شکر در حال افزایش است. علاوه برآن شربت هایی که با این میوه ها و دانه ها تولید می شوند نیز در سراسر جهان در حال گسترش است. در این مقاله می خواهیم استفاده از شیر در یک نوشیدنی را توضیح دهیم.

محبوبیت این نوشیدنی با سه عامل اصلی تعیین می شود

افزایش افرادی که رژیم غذایی خود را تغییر داده اند و از گوشت خواری تبدیل به گیاه خوار تبدیل شده اند.

افرادی که به قند لاکتوز حساسیت ندارند اما نسبت به قندهای گیاهی آلرژی دارند.

افرادی که به رژیم های سالم اهمیت می دهند و براین باورند که مصرف فرآورده های لبنی ناخوشآیند است.

این سه روند در چند سال گذشته به دلیل استفاده بیشتر از شیر رو به افزایش است. اخیرا مصرف شیر گاو، شیر بز و شیر سویا به صورت گرم در بین مصرف کنندگان افزایش یافته است. علاوه بر این با جایگزین شدن نوشیدنی های سالم بر نوشیدنی های آماده ناسالم در دهه های اخیر جریان مصرف به سمت استفاده از نوشیدنی های دست ساز و نوشیدنی های طبیعی سوق پیدا کرده است.

وضعیت بازار از لحاظ شیرهای دانه ها

در 5 سال گذشته مصرف این گونه شیرها 65 درصد افزایش یافته است. در همین حال مصرف شیر گاو حدود 15 درصد کاهش داشته است. در میان گزینه های شیرهای گیاهی شیر بادام به عنوان یک نوشیدنی فوق العاده محبوبیت چشم گیری یافته است، البته نوشیدنی های دیگری که از میوه های خشک نظیر گردو و فندوق نیز هستند در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

دسته بندی شیرهای دانه ها براساس روش تولید

تولید با استفاده از فرآیند پاستوریزاسیون

این فرآیند که در آن مواد تشکیل دهنده به دمای بالاتر از 80 – 100 درجه حرارت می بخشد، این اطمینان را می دهد که محصول را می توان در دمای اتاق تا 6 ماه حفظ کرد. از سوی دیگر، این فرآیند طعم نوشیدنی برپایه گیاه و خواص آن را مقداری تغییر می دهد.

تولید با کمپرس سرد

برای اینکه تضمین کنیم که ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری حفظ شود، این روش، روش مطلوبی برای شیر میوه ها است. در این روش مواد تشکیل دهنده در طول فرآیند تولید گرم نمی شود و حداکثر طعم نوشیدنی حفظ می شود.اگر شما داری یک کافی شاپ هستید داشتن شیر میوه ها و سبزیجات مناسب یکی از نوشیدنی های مناسب است. شیر گندم یا شیر فندق از جمله نوشیدنی هایی است که دارای چربی سالم است. علاوه بر این کربوهیدرات کمتری دارند و برای ورزش کردن نوشیدنی مناسبی هستند. علاوه بر این، اضافه کردن مغز دانه های خشک نیز طعم های متفاوتی به اینگونه نوشیدنی ها و شیرها می دهد.

چطور یک شیر بادام تهیه کنیم؟

  1. بادام خشک را برای مدت 24 تا 48 ساعت خیس کنید، معمولا هرچه این مدت زمان طولانی تر باشد پوسته به راحتی از مغز جدا شده و به مخلوط کمتری نیاز خواهید داشت.
  1. پس از این زمان دانه ها را تمیز کنید و بشویید.
  1. میوه خشک شده را با آب مخلوط کنید. در این مرحله مخلوط به تعدادی عوامل بستگی دارد: طعم دهنده ای که می خواهید با آن مخلوط کنید، میوه های خشک گران هستند پس در استفاده از آن بایستی دقت داشته باشید. توصیه می کنم یک سوم میوه خشک و دو سوم آب استفاده کنید. کافه هایی که از شیر استفاده می کنند تنها 7% میوه خشک استفاده می کنند به همین دلیل اغلب فاقد عطر و طعم اصلی هستند.
  1. از مخلوط کن برای مخلوط کردن آب و دانه خشک استفاده می کنیم تا خمیر نرمی تهیه شود. در این مرحله می توانید از یک شیرین کننده طبیعی نظیر عسل، استویا، آگوا و … مقدار کمی دارچین و وانیل نیز استفاده کنید.مخلوط کن را در بالاترین سرعت قرار دهید تا امولسیونی از میوه های خشک با آب ایجاد شود، در این مرحله دوفاز جامد و مایع در مخلوط ایجاد می شود.
  1. مخلوط حاصل را می توانید مستقیما داخل یک کیسه وارد کنید تا مخلوط مایع و جامد از یکدیگر جدا شوند.
  1. کمی کیسه را تحت فشار قرار دهید تا مخلوط به خوبی جدا گردد.
  1. پس از اینکه مخلوط را از یکدیگر جدا شد، این نوشیدنی برای پک بندی و سرو آماده است.

 

تولید شیرهای گیاهی با استفاده از دستگاه های عصاره گیر امروزی امکان پذیر است و به راحتی می توانید در کافه ها و تریاها از این نوشیدنی سالم و پرانرژی و خوشمزه برای مشتریانتان استفاده نمایید.تیم فروش گروه صنعتی پارس هلال آسیا با در اختیار داشتن کارشناسان مجرب در زمینه دستگاه های آبمیوه گیر و عصاره گیر هلال آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشند.

5/5 - (1 امتیاز)