چرا بایستی آب سبزیجات سبز رنگ را به منوی نوشیدنی های مان اضافه کنیم؟

مطالعات متعدد نشان داده است که غذاهای طبیعی خاص مانند سبزیجات، میوه، جلبک دریایی و گیاهان دارویی

 

چرا بایستی آب سبزیجات سبز رنگ را به منوی نوشیدنی های مان اضافه کنیم؟

 

مطالعات متعدد نشان داده است که غذاهای طبیعی خاص مانند سبزیجات، میوه، جلبک دریایی و گیاهان دارویی شامل تعداد زیادی مواد آنتی اکسیدان هستند. آبمیوه های سبز رنگ برای درمان بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری های قلبی عروقی مناسب است. تمامی این بیماری ها باعث انباشته شدن مواد اکسیداتیو در بدن و آسیب به سلول ها می شود و موجب التهاب بدنی می شوند.
این انباشتگی مواد اکسیداتیو به عنوان یک عامل برهم زننده تعادل در بدن عمل می کند و وقتی از آبمیوه های آنتی اکسیدان استفاده می کنیم به حفظ تعادل در بدن کمک می کند. این مواد همچنین توسط عوامل محیطی نظیر آلودگی محیط زیست، محصولات فراوری شده، استرس های فیزیکی و عوامل عاطفی نیز تولید می شوند. درحالی که اینگونه آبمیوه ها به بدن ما در حفظ تعادل مواد اکسیداتیو کمک می کند، زیرا این گونه آبمیوه ها دارای مواد آنتی اکسیدان (یعنی ضد اکسیداتیو) هستند.
تعدادی از این آبمیوه ها در حالت های ترکیبی نیز در رژیم غذایی ما قابل استفاده هستند و برای نوشیدنی ها یک گزینه عالی هستند.

 

آب سبزیجات چیست؟

 

آب سبزیجات از سبزیجات سبز تهیه می شوند. در این نوع آبمیوه ها، آب سبزیجات سبز رنگ به عنوان پایه استفاده می کنند و تکه های میوه، یا شیرینی جات طبیعی به آنها اضافه می شود.

آب سبزیجات غنی از مواد مغذی هستند، که برای افرادی که هنوز با طعم آبنبات ها و نوشیدنی های غیرسبز عادت ندارند شاید ظاهری خوشایند و طعم خوشمزه ای نداشته باشد. برای رفع این مشکل می توان از آب سبزیجات ترکیبی استفاده کرد. میوه هایی نظیر انگور، موز، خرمالو، سیب و انبه سرشار از قند هستند.

به طور خلاصه، آبمیوه های سبز نوشیدنی های با سطح مواد مغذی بالا هستند، زیرا دارای مواد معدنی، آنزیم های فعال و سایر مواد مغذی ضروری برای بدن هستند تا از انباشتگی مواد اکسیداتیو جلوگیری کنند.

 

آبمیوه های سبز دارای آنتی اکسیدان شامل کدام آبمیوه ها هستند؟

 

این نوع آبمیوه ها دارای مقدار زیادی مواد میکرو و مغذی هستند. در زیر لیستی از آنها را برایتان می آوریم.

آب عنصر اصلی نوشیدنی های سبز می باشد، نوشیدنی های سبز دارای درصد زیادی آب هستند. این موضوع به هیدراته کردن و فعالیت بیولوژیکی سلول های بدن کمک می کند و همچنین خالص و غیرقابل پیشگیری است.
این نوشیدنی ها همچنین دارای ویتامین هایی نظیر ویتامین A و C هستند که در همه آنها تقریبا وجود دارد و ویتامین K نیز در برگ سبزیجات سبز وجود دارد.

 

خواص ویتامین A عبارتنداز:

  • کمک به سلامت بافت های ویژه مانند شبکیه چشم
  • کمک به توسعه سلامت پوست و عشاهای مخاطی
  • کمک به توسعه مناسب بافت دندان و بافت نرم و اسکلتی

 

سبزیجاتی که شامل این نوع ویتامین ها هستند شامل جلبک دریایی، هویج، جعفری و کدو تنبل می باشند.

 

ویتامین C از ویتامین هایی است که برای خواص آنتی اکسیدانی شناخته شده است. علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی عبارتند از:

  • کمک به سنتز و ساخت کلاژن
  • مشارکت در سنتز انتقال دهنده های عصبی ضروری برای مدیریت مناسب استرس
  • بهبود قابلیت زیستی آهن و کمک به جذب آن

 

در میان غذاهای غنی از ویتامین C، چای، فلفل، کلم، جعفری، مرکبات و غیره شناخته تر از دیگر سبزیجات هستند.

 

ویتامین K، به عنوان ویتامین ضد هورمونی شناخته شده است، که در موارد زیر برای بدن مناسب است:

  • دخالت در سنتز عوامل مختلف انعقاد خون
  • دخالت در متابولیسم کلسیم، تنظیم ذخایر این کانی در استخوان ها و جلوگیری از دفع آن توسط کلیه ها
  • جعفری، کلم، اسفناج و چغندرقند، غذاهای غنی از ویتامین K هستند.

 

مواد معدنی نیز در آبمیوه های سبز وجود دارند. آهن و کلسیم مهمترین آنها هستند و بیشتر در برگ سبزیجات سبز و در جلبک های دریایی موجود هستند. همه این مواد مغذی برای عملکرد مطلوب بدن ضروری است.

 

دستگاه آبمیوه گیری

 

آبمیوه های سبز رنگی هستند که خاصیت پاکسازی دارند، این نوشیدنی ها به صورت ترکیبی تهیه می شوند و برای بهبود سیستم هایی از بدن مناسب می باشند، در زیر لیستی از آنها را برایتان آورده ایم:

 

  • کرفس، خیار، رازیانه، زنجبیل و نعناع: آبمیوه ای است که عملکرد سیستم ادراری را بهبود می بخشد و به بهبود مواد زائد کمک می کند.

 

 

  • جعفری، خیار، کلم بروکلی، سیب و لیمو ترش: آبمیوه هایی هستند که به حفظ دندان ها و استخوان ها کمک می کنند. علاوه براین، اگر این ترکیبات را به صورت روزانه استفاده

 

 

  • کنید و همزمان از تابش نور خورشید نیز استفاده کنید به جذب ویتامین D و جذب کلسیم موجود در این سبزیجات نیز کمک می کند.

 

 

  • اسفناج، رازیانه، خیار، سیب، جلبک دریایی و لیمو ترش: این نوشیدنی مناسب برای هضم غذا و کمک به بازسازی بافت ها بعداز ورزش های سخت می باشد.

 

 

  • خیار، چغندر، لیمو و زنجبیل: این آبمیوه باعث شکل گیری انتقال دهنده های عصبی مربوط به خلق و خو می شود، زیرا سلامت احساسی شما به اندازه سلامت جسمی شما اهمیت دارد.

 

 

 

برای تهیه انواع نوشیدنی ها به یک آبمیوه گیری مناسب نیاز دارید، در باشگاه ها، سینماها و کافه تریاها برای تهیه یک آبمیوه مناسب به دستگاه آبمیوه گیری قوی و کارآمد نیاز می باشد، ما به شما دستگاه آبمیوه گیری صنعتی هلال را پیشنهاد می کنیم.

2 thoughts on “چرا بایستی آب سبزیجات سبز رنگ را به منوی نوشیدنی های مان اضافه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Buttonتماس با ما